Hvad hvis min kunde betaler direkte til mig, og ikke til KIS?



Så tillader vi os at mene, at vores arbejde er lykkes, hvorefter vi er berettiget til vores betaling. Hvis kunden "kun" har betalt den oprindelige regning og "glemt" at betale vores salær og renter, giver du os bare besked om dette via systemet, hvorefter vi takker kunden for indbetalingen og beder om at få de sidste penge oveni. Det lykkes som regel, hvorefter vi deler den fulde betaling som aftalt.

Hvordan kan jeg følge med i mine sager?



Du får en adgang til vores web-baserede inkassosystem, hvor alle aktiviteter og dokumenter er tilgængelige. Du får også mails, når der sker noget interessant, så vi vil gøre vores til, at du hele tiden er opdateret på sagens status og kan komme med input, hvis det er relevant.

Hvad sker der, hvis jeg stopper en sag?



Så kommer du til at betale for sagen, som hvis den var blevet løst - altså både din og kundens betaling til os. Vi går til gengæld ud fra, at du stopper sagen, fordi du typisk har fået betaling, har taget en vare retur, har indgået en aftale med kunden eller på anden måde er blevet tilfredsstillet.

Hvis debitor bor i Grønland, er det så en udenlandsk sag?




Nej, grønland hører med til Danmark.

Registreres skyldner i KOB's erhvervsdatabase?



Ja, KIS registrerer, vedligeholder og sletter debitorer i KOB efter gældende regler, medmindre du specifikt har fravalgt dette.

Registreres skyldner hos RKI/Experian?



Ja, KIS registrerer, vedligeholder og sletter debitorer hos RKI efter gældende regler, medmindre du specifikt har fravalgt dette.

Registreres skyldner hos Debitor Registret?



Ja, KIS registrerer, vedligeholder og sletter debitorer hos Debitor Registret efter gældende regler, medmindre du specifikt har fravalgt dette.

Hvad er kompensationsgebyr og kan jeg selv opkræve det på mine sager?



Det nye kompensationsbeløb på kr. 310,00 udløses uden videre af, at der indtræder betalingsmisholdelse. Det er ikke nødvendigt at rykke eller foretage sig andet for, at man kan kan kræve beløbet betalt.

Gebyret kan kun opkræves i erhvervsforhold, og altså IKKE overfor forbrugere.

Beløbet kan kun opkræves i sager, hvor misligeholdelse indtræder den 1/3 2013 eller senere.

Der er ingen overgangsregler.